Allah
Rəhman və Rəhim olduğu halda əzab verən də olması mümkündürmü?
Ədalət
Allahın camal atributlarından biridir. Quran ayələrində bu xüsusiyyətdə müxtəlif
cür işarə olunmuşdur. Bu etiqadın əsası odur ki, Quranda hər bir zülm Allah tərəfindən
inkar olunmuş və “Qaimun bil-qist” (yəni ədaləti bərqərar edən)
ünvanında zikr olunmuşdur.
Belə
ki, Quranda buyurulur: “Həqiqətən, Allah zərrə qədər də olsa zülm etməz”.
(Nisa, 40)
Həmçinin
buyurulur: “Şübhəsiz ki, Allah insanlara əsla zülm etməz”. (Yunus,
44)
Habelə
buyurulur: “Allah şahidlik etdi ki, Ondan başqa heç bir məbud yoxdur. Mələklər
və elm sahibləri də. O, ədaləti bərqərar etməkdədir”. (Ali-İmran,
18)
Amma
diqqət etmək lazımdır ki, ədalət Allahın rəhmətilə heç cür ziddiyyət təşkil
etmir və müzakirə obyekti də deyil.
Çünki
Allahın rəhməti qəlbin riqqətə gəlməsi və daxili təsirdən doğan bir şey deyil.
Çünki riqqət və emosionallıq maddəyə məxsus bir şeydir və Allah maddə deyil.
İlahi rəhmətin mənası bir şeyi bəxş etməkdir ki, əldə edən kəs ona layiq və
qabiliyyətlidir. Əgər onun istedadı tamam olsa, onun üçün münasib və uyğun olan
şeyi istəyəcək, onu tələb edəcək, Allah da həmin şeyi ona əta edəcəkdir.
Deməli,
rəhmət iki cürdür:
Ümumi
rəhmət – o şeyi əta etməkdir ki, şəxs varlıq və mövcud olması yolunda o şeyə meyillidir.
Xüsusi
rəhmət – o şeyi əta etməkdir ki, şəxs tövhidə və səadətə sarı hidayət yolunda
ona ehtiyac duyur.
Deməli,
əgər bir nəfər ümumi şəkildə – əlamət və nəticəsi daimi əzab olan bədbəxtliyə
meyilli olsa, ona bədbəxtlik və daimi əzab verməyin heç bir ziddiyyəti yoxdur.
Əksinə, eynən ümumi rəhmətdir. Amma xüsusi rəhmət belə bir fərdlərə şamil
olmur. Çünki hidayət yolundan xaricdirlər.
Bir
ayədə yığcam şəkildə üç məsələ ən gözəl surətdə açıqlanmışdır:
1
– Allah varlıq aləminin planını mütləq rəhmət əsasında çəkmişdir: “Mənim
rəhmətim hər bir şeyi əhatə etmişdir”. (Əraf, 156) Yəni mənim rəhmətim
hər bir şeyə, hər bir varlığa şamildir. Elə bir şey yoxdur ki, “şey`un” ifadəsinin
misdaqı və Allahın rəhmətinə şamil olmasın.
2
– Xüsusi əzab gərəklidir və istəyə bağlıdır: “Dedi: Mənim əzabıma – istədiyim
kəsi düçar edərəm”. Yəni mənim bir əzabım vardır ki, hikmət əsasında
günah edən kəsi ona düçar edərəm. (Həmin)
3
– Xüsusi rəhmət vardır ki, xüsusi bir dəstəyə aiddir: “Onu Allaha təqvalı
olub, pis əməllərdən çəkinənlərə, zəkat verənlərə, ayələrimizə iman gətirənlərə
yazacağam!” (Həmin)
Ona
görə də, xüsusi rəhmət və həmçinin onun müqabili, yəni əzab xüsusi dəstələrə
şamil olunur. Amma Allahın geniş və mütləq rəhməti bütün Cənnət və Cəhənnəm, cinn
və insan varlıqlarına şamildir.
Buna
əsasən, əzab Allahın ümumi rəhməti ilə ziddiyyət təşkil eləmir. Əksinə, mütləq
rəhmətin özüdür. Hərçənd xüsusi rəhmətlə bir araya sığışmır. Lakin əzaba düçar
olmuş insan öz ixtiyarı ilə bədbəxtlik və kafirlərin yolunu qəsdən seçir. Nəticədə
özünü bədbəxtliyə düçar edir.
Ədalət,
yəni hər bir şeyi öz yerində qərar verməkdir. Əgər onun rəhməti hamıya, yaxud bəndələrindən
bir dəstəyə şamil olursa, ədalətin özüdür. Çünki öz yerində – ləyaqəti çatan insanlarda
olacaqdır.
Комментариев нет:
Отправить комментарий